Vihainen piirretty henkilö puhisee kiukuissaan
Pixabay

 

Hankalan, uhkaavan ja aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen

Yhden iltapäivän mittainen koulutus hankalan, uhkaavan ja agressiivisen asiakkaan kohtaamisesta. Koulutus käsittelee aikuisen asiakkaan kohtaamista. Sovithan etukäteen osallistumisestasi koulutukseen varhaiskasvatusyksikkösi johtajan kanssa.

Yksiosainen koulutus

Tampereen varhaiskasvatusyksiköiden johtajat ja apulaisjohtajat, koko varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstö.

Väkivalta- ja uhkatilanteet ovat merkittävä riski sekä työturvallisuudelle että asiakasturvallisuudelle. Näiden tilanteiden ennaltaehkäisy vaatii työpaikalla ennakoivia toimenpiteitä, riittäviä turvajärjestelyjä sekä selkeitä menettelytapoja uhkatilanteiden jälkihoitoon. Työpaikkaväkivalta kattaa tilanteet, joissa työntekijöitä loukataan sanallisesti, uhataan tai pahoinpidellään työtehtävien yhteydessä.

Koulutuksessa käsitellään seuraavia teemoja:

- Väkivaltatilanteen tunnistaminen, stressireaktiot ja de-eskalointi

- Selviytymis- ja puuttumiskeinoja eri tason tilanteisiin

- Turvallisuuden lisääminen ja stressin vähentäminen

- Työilmapiiristä huolehtiminenAmmatillisuuden korostaminen

- Turvallisuuskulttuurin huoltaminen

Koulutus käsittelee aikuisen asiakkaan kohtaamista. Kouluttajana toimii turvallisuuspäälikkö Henri Rikander.

Sovithan etukäteen osallistumisestasi koulutukseen varhaiskasvatusyksikkösi johtajan kanssa.

Lisätietoja

Koulutukseen onnistuneesti Ilmoittautuneille lähetetään vahvistusviesti. Vahvistusviestit saattavat päätyä roskapostin joukkoon, joten tarkistathan myös roskapostikansion.

Lisätietoja koulutuksesta voit kysyä pedagogiselta asiantuntijalta Riikka Kiviharjulta, riikka.kiviharju(at)tampere.fi.

Ongelmia ilmoittautumisessa: pirkko.seppa(at)tampere.fi


Materiaalit