
Koulutuksen tavoitteena on
-luoda katsaus koulurakentamiseen tilaan Suomessa tällä hetkellä sekä perehtyä siihen, mikä on nykyaikainen oppimistila
-oppia analysoimaan erilaisia oppimistiloja esimerkiksi akustiikan, sisäilman ja käytettävyyden kannalta esimerkkien avulla
-antaa osallistujille käsitys ja välineitä koulun ja oppimistilojen suunnitteluun sekä rakentamiseen.
-tutustua oppimistilojen suunnitteluprosessiin, käyttäjäkeskeisen suunnittelun lisäarvoon ja haasteisiin sekä menetelmiin. Samalla myös pohditaan, millaisia asioita suunnittelussa mukana olevien pitäisi tietää tai osata.
-pohtia pedagogiikan yhteyttä oppimistilojen suunnitteluun Suomessa ja maailmalla
Osallistujat voivat myös tuoda mukanaan kuvallista materiaalia omista oppimistiloistaan, joita voidaan analysoida yhteisesti ja ne toimivat mahdollisen omakohtaisen suunnittelutyön lähtökohtana.
Koulutuksen tavoitteena on
-luoda katsaus koulurakentamiseen tilaan Suomessa tällä hetkellä sekä perehtyä siihen, mikä on nykyaikainen oppimistila
-oppia analysoimaan erilaisia oppimistiloja esimerkiksi akustiikan, sisäilman ja käytettävyyden kannalta esimerkkien avulla
-antaa osallistujille käsitys ja välineitä koulun ja oppimistilojen suunnitteluun sekä rakentamiseen.
-tutustua oppimistilojen suunnitteluprosessiin, käyttäjäkeskeisen suunnittelun lisäarvoon ja haasteisiin sekä menetelmiin. Samalla myös pohditaan, millaisia asioita suunnittelussa mukana olevien pitäisi tietää tai osata.
-pohtia pedagogiikan yhteyttä oppimistilojen suunnitteluun Suomessa ja maailmalla
Osallistujat voivat myös tuoda mukanaan kuvallista materiaalia omista oppimistiloistaan, joita voidaan analysoida yhteisesti ja ne toimivat mahdollisen omakohtaisen suunnittelutyön lähtökohtana.